Dutch map voor promods

Dutch
RemcoM97
Posts: 53
Joined: 11 Aug 2013 12:53
Location: Enschede

23 Jun 2014 21:06

Even een vraagje tussendoor: vinden jullie het werk van de Dutch map goed? Ik persoonlijk vind het er nog niet sprankelend uitzien. Het is een heel leuk idee en goed bedacht enzo maar het landschap en dergelijke. Ik ga hem uiteraard wel downloaden om te kijken hoe ie er in het spel uitziet :D

User avatar
Nico
Founder
Posts: 3534
Joined: 01 Aug 2013 09:40
Donation rank:
Location: Apeldoorn, Gelderland

23 Jun 2014 22:00

Ik vind het een geweldig initiatief maar het ziet er inderdaad niet heel erg mooi uit.

Zijn vrijwel allemaal beginnende modders dus moeten nog een hoop leren. Het zal in de loop van de tijd vast steeds beter worden.
Am I developing at the moment?
Image
STDS, ETS2, ATS Beta Tester
Main Developer of ProMods and Moderator.

Almighty
Posts: 1258
Joined: 25 Aug 2013 11:59
Donation rank:
Location: Wijhe

23 Jun 2014 22:11

Het is zeker een leuk idee en ik snap ook wel waarom ze er mee zijn begonnen. Zal hem zeker eens proberen.
Happy trucking!

sven_engelen
Posts: 589
Joined: 21 Feb 2014 11:42
Location: Venlo/Arnhem

24 Jun 2014 09:35

Ik doe al mee met de jongens van tdm :D

sven_engelen
Posts: 589
Joined: 21 Feb 2014 11:42
Location: Venlo/Arnhem

25 Jun 2014 12:00

Hier een paar screens voor mijn stukje van de map. Den Helder. Ik weet dat de borden niet kloppen die zijn ondertussen gefixt.
Image
Image
Image
Image

wesselsnaak
Posts: 1
Joined: 09 Aug 2013 10:44
Donation rank:

25 Jun 2014 16:20

Hallo mensen,

Ik, mapper van The Dutch Map, zag zojuist even dit bericht. Ik moet zeggen dat ik met veel plezier aan TDM werk. Ik vind het wel leuk dat er kritiek gegeven wordt. Zo kunnen we misschien leren van de fouten of dingen beter maken. Heeft iemand van jullie tips, of uitleg hoe het er beter uit kan zien? Ik las dat het niet echt spectaculair was. Hoe kunnen wij dit beter maken?

Voor de mensen die geen idee hebben waar dit over gaat, Ik ben Wessel, en ben een map voor ETS 2 aan het maken van heel Nederland. 30 juli is de eerste release met daarin de steden uit Oost-Nederland en Zuid-Nederland, en later komt de randstad erbij.

Website: http://www.thedutchmapets2.nl

Foto's (misschien in nieuw tabblad openen voor betere view):

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Signs op de snelwegen made by MandelSoft en Matrixborden, verkeerszuil en andere nederlandse models made by Nico (Promods)

User avatar
Purno
Posts: 1377
Joined: 22 Apr 2014 16:33
Donation rank:
Location: Almere

26 Jun 2014 06:52

Image
Weinig detail, weinig verkeersborden, verlichting en overig straatmeubilair.

Image
Beetje te veel flyover. Niemand gaat een viaduct een paar meter hoog boven maaiveld aanleggen. Dat wordt opgehoogd. En dat ophoogzand wordt vaak uitgegraven vlak bij de knooppunten. Daarom ligt er ook vaak een plas water bij een knooppunt.

Image
Weinig detail. Plat grasveld met wat bomen. Geen struiken, planten, hekjes, paaltjes, etc. En dat bord ziet er ook wat raar uit, bestaat zoiets echt?

Image
Waarom daar een drempel? Dat is toch geen bijzonder gevaarlijk punt? Geen oversteek, geen huizen, geen kruispunt.

Image
Waarom zijn die paardenvelden niet gewoon rechthoekig? Veruit de makkelijkste vorm.

Image
Gras op een viaduct? En ook geen straatverlichten en verkeersborden?

Image
Hier mogen wel wat meer vangrails bij de bochten. Ook wat meer vluchtstroken en misschien wat meer verkeersborden/bewegwijzering.

Image
Beetje raar bochtenwerk met die flyovers. Loopt dat echt zo? En alleen maar gras & bomen in de omgeving? Nergens een afgelegen boerderijtje? Klein dorpje ergens? Landweggetje?

Image
Geen Nederlandse spoorwegovergang. Mist de juiste knipperlicht-vorm, andreaskruisen, bovenleiding en trein klopt ook niet. (NS-logo is zelfs gespiegelt). Snelle skin-job op die TGV zie ik. Daarnaast staan langs alle spoorwegen hekwerken om te voorkomen dat mensen het spoor op lopen.

Image
Mooie landbouwvelden, jammer dat er geen weg naar toe loopt. Ik zie ook geen erfafscheiding.

Image
Al weer velden zonder hekwerk. En ook geen vangrail of een slootje langs de snelweg.

Image
Te weinig vangrails in het bochtenwerk. Nergens in Nederland staat zo'n signaleringsportaal zonder dat daar een vangrail voor staat om te voorkomen dat er een auto tegenaan knalt.

Image
Waarom heeft deze rivier geen dijken?

Image
Dat zijn wel hele dunne paaltjes voor zo'n betonnen brug. En die waterlijn is ook wat raar, meeste oevers langs de rivier hebben geen strandachtig zand. En naast zo'n woonwijk loopt er vaak wel een voetpad voor recreatieve wandelaars die even langs de rivier willen lopen.

Image
Dat is een behoorlijk breed trottoir. Die brug wordt opeens stukken duurder met zo'n gigantisch trottoir. En waarom is daar zo'n breed trottoir? Flinke overspanning ook, geen pilaar ergens halverwege? Ook geen straatverlichting? Muurtje langs de brug lijkt ook wat laag. In Nederland willen we graag voorkomen dat mensen zomaar even op het spoor springen of er rotzooi op gooien.

Image
Voorrangsborden? Straatverlichting? Belijnen klopt ook niet.

Image
Blokmarkering mist. Alweer geen vangrail. Ook nergens snelheidsborden te bekennen (en daar staan er heel wat van in Nederland). Portaal lijkt ook scheef ten op zichte van de weg te staan.

User avatar
gregory.huizer
Posts: 249
Joined: 30 Apr 2014 08:19
Donation rank:
Location: Rotterdam

26 Jun 2014 09:19

Wow!
Als jij de puntjes op de 'i' zou mogen zetten dan zou dit een super gedetailleerde en realistische map worden en dit zijn dan alleen nog de screenshots die gedeeld zijn... ;)
Ik mag hopen dat de makers van de TDM jouw kritiek ten harte nemen en er daadwerkelijk iets mee doen...
Neem de tijd en maak er kwaliteitwerk van, want dat heb ik liever dan kwantiteit.
Voor mij is het gevoel ECHT door Nederland heen te kunnen rijden het belangrijkst.
Last edited by Almighty on 26 Jun 2014 10:21, edited 1 time in total.
Reason: Quote verwijderd.

User avatar
MandelSoft
Lead Developer
Posts: 3835
Joined: 08 Aug 2013 10:48
Location: Delft [NL]

26 Jun 2014 12:07

Er zijn nog wat puntjes die ik wil toevoegen op wat Purno al heeft gezegd:

- Ik zie veel harde randen bij landbouwgebieden. Probeer dit juist te voorkomen, zachte randen graag.

- Er mist veel hekwerk, geleiderails en verkeersborden. Tegenwoordig staan er in Nederland bij elke oprit een snelheidsbord.

- Let ook goed op de aanwezigheid van dijken. Sommige zijn moelijk in het landschap te herkennen, maar ze zijn er wel.

- De wegmarkering is afwijkend: de asstrepen hebben nu een verhouding van 1:1. Dit moet 1:3 zijn. Dit is makkelijk aan te passen door "material/road/lines.dds" aan te passen. Verder heb ik onlangs aan jullie een pakket met modellen toegestuurd met EHK-markering (Essentiële HerkenbaarheidsKenmerken) voor de provinciale wegen voor de typische Nederlandse wegmarkering.

- De cijfers in de wegnummerschildjes zijn wat klein. Gebruikt liever een smaller, maar groter font (RWS Cc of Dd) in plaats van een breder en kleiner font. Zie de schildjes van o.a. de A4, A16 en E30.

- Gebruik meer stamps! Variëer in grastypes, voeg hier en daar wat braak land en modder toe, kortom, geef je landschap kleur!

- Voorkom onnodige en brede bruggen. Gebruik liever smallere bruggen als het kan of wegen op taluds, op deze manier dus. Let ook op de ondersteuningsconstructie. Vooral de ondersteuningspalen mogen niet te dun zijn.

- Blokmarkering ontbreekt, al kan dit worden aangepast in de road_look DEF. Er zijn wel beperkte mogelijkheden.

- Verder missen heel veel typisch Nederlandse modellen. Typisch Nederlandse treinen (geen TGV met een andere textuur), praatpalen, wellicht hectometerpaaltjes (al is het maar met een generieke textuur), bovenleiding voor de spoorwegen. Alleen voor de verkeersborden zie ik typisch Nederlandse modellen. In hetzelfde pakket met modellen die ik heb toegestuurd zitten ook modellen voor Nederlandse hoogspanningsmasten en maar liefst 60 nieuwe Nederlandse lantaarnpalen, die alle oude moeten vervangen. Echter zal het handiger voor jullie zijn als één van jullie Blender of ZModeler leert te gebruiken. Zonder eigen modellen loop je al gauw tegen beperkingen op. ProMods zit vol met eigen modellen (Svinesundbrug, Øresundbrug, veel custom wegwijzers en straatverlichting, vliegtuigmonumenten in Linköping).

Dit soort tips kunnen jullie meenemen om jullie map te verheffen van "oké" naar "goed" ;)

Groeten,
MandelSoft
Your daily dose of wisdom!
╔═══╗────╔═╗╔═╗────╔╗
║╔═╗║────║║╚╝║║────║║
║╚═╝╠═╦══╣╔╗╔╗╠══╦═╝╠══╗
║╔══╣╔╣╔╗║║║║║║╔╗║╔╗║══╣
║║──║║║╚╝║║║║║║╚╝║╚╝╠══║
╚╝──╚╝╚══╩╝╚╝╚╩══╩══╩══╝
Don't ask us for a release date; we don't know either.

User avatar
Jan Verschueren
Posts: 1860
Joined: 17 Aug 2013 21:11
Donation rank:
Location: Linkeroever, Antwerpen

28 Jun 2014 01:48

Komaan gasten, een beetje te streng, niet? -die mensen hebben een visie en proberen iets. Laat die voorlopig doen. Voordeel van de twijfel, opleuken kan altijd in tweede instantie. ;)
"You know you've played too much ETS2 when..." :lol: :P

"Bad cop" forum moderator, if required.



Locked

Return to “Nederlands”

  • Information
  • Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 5 guests