Profiilin käyttäminen

Finnish
Post Reply
romoni
Posts: 31
Joined: 09 Aug 2013 19:31

24 Apr 2019 14:57

Oletetaan, että lataan ja asennan Promods 2.40. En käytä jatkossa RusMap-modia, koska se ei lukemastani ikävästä tapahtumasta johtuen enää päivity yhteensopivaksi ja siis poistan sen. Kun ProMods 2.40 on asennettu oletettavasti minun pitää luoda uusi profiili, joka tarkoittaa sitä, että taas kerran minun olisi aloitettava urani nollasta, koska olen menettänyt kaiken uuden profiilin myötä, vai miten se menee?

Tähän asti olen aina uuden päivityksen jälkeen aloittanut kaiken alusta, mutta pikkuhiljaa homma on alkanut maistumaan puulta ja siksi kysynkin, että miten ihmeessä voisin jatkaa "uraani" siitä, mihin se edellisen ProMods-version jäljiltä vai voiko mitenkään? Haluaisin säilyttää "ostamani" rekat, tallit ja palkkaamani rengit sekä rattiasetukset näppäinkomentoineen...

Shiva
Posts: 3371
Joined: 21 May 2015 01:09

24 Apr 2019 16:44

Häh?! Minkä ihmeen takia?!
Mulla on sama ProMods profiili ollut siitä asti kun aloin sitä käyttämään!
Backupit on toki hyvä olla.

Ainut mitä sun tarttee tehdä:
Jos sulla on tallit ja rekat RusMap alueella, ja et aio sitä enää käyttää....
Osta tallit ProMods alueelta, ja siirrä sinne sun kuskit ja rekat.
Ja myy ne tallit jota et enää käytä.

Ainut syy minkä takia mie oon tehnyt uusia profiileja:
Testannut miten ne kartat mitä aion käyttää, toimii keskenään, ennenkuin kuin oon ottanut ne käyttöön.
Testaa mitkä kartat toimivat toisten kanssa.
Testannut miten saan kartat toimimaan yhdessä mitkä ryjää toistensa yli. Esim:"PM2.40 +RM1.8.1Unofficials"

Sori vaan jos suomenkieleni on päin persettä, mutta oon väsynyt ja aivo sanoo 404.
Youtube video of a Semi Truck in Monaco 2011. Route driven. Possible modern ETS2 routes 1 and 2 and their combinations.
ProMods v2.33 and RusMap v1.8.1 load order for ETS2 1.34

romoni
Posts: 31
Joined: 09 Aug 2013 19:31

25 Apr 2019 12:00

Moi Shiva!

Suomenkielesi on ihan kohdallaan ja väsymykseen ei ole oikein muuta keinoa kuin relata jonkin aikaa.

Jostakin olen lukenut, että kun asennat uuden päivitetyn ison modin - kuten nyt esimerkiksi tämän ProMods 2.40 - niin on suositeltavaa luoda uusi profiili. Missään en ole nähnyt vaihtoehtoa, että voisin käyttää vanhaa profiiliani. Tästä on ollut seurauksena sitten se, että olen saanut aloittaa uraputken aina alusta pikakeikoista tallin omistajaksi asti. Minulla on nykyisin Steam-versio entisen Download version tilalla enkä löydä ainakaan tietokoneeltani mitään mitä voisin käyttää.

C:/Tiedostot/Eurotruck Simulator 2/profiles-kansio on tyhjä. Sitten löytyy bak. -kansioita profiles (131.2.5s).bak - profiles ( 1.33.2s).bak ja nämä ovat viime vuodelta 2018. Sitten löytyy steam_profiles-kansio, jossa on kaksi alikansiota -> 526F61646D616E ja se on luotu eilen, jolloin käytin simua viimeksi. Onko tuo se, mistä löytyy kaikki tarvittava, jonka avulla voin aina jatkaa jo aikaisemmin luodun profiilin käyttöä?

Jos kyllä, niin miten sen saa käyttöön simulaattorin puolelta vai onko niin, että poistan kaikki tarpeettomat modit vanhasta käytössä olleesta profiilista ja asennan ProMods 2.40 - katson, että kaikki toimii ja lisään modeja yksi kerrallaan tarpeen sekä yhteensopivuuden mukaan? Vähän hankala selittää, mutta jos nyt kuitenkin saisit jotain selvää tästä.

Shiva
Posts: 3371
Joined: 21 May 2015 01:09

25 Apr 2019 12:29

Just mitä kirjoitit sun alimmilla riveillä, ETS2'en kautta.
Mutta ota varmuuskopiot varmuuden vuoksi ennenkuin alat muuttamaan!
"Better safe than sorry"

Riippuen mitä modeja sulla on.
Voit tehdä uuden testiprofiilin ja ottaa samat modit mitä sun pääprofiilissa, ja sitten vain vaihtaa uusi ProMods tilalle.
Toki sitä on karttamodeja jotka ei toimi uusimman ProMods kartta version kanssa vielä.

Mie käytän vain ProMods ja RusMap karttoja, enkä mitään muita modeja mun ProMods profiililla.
Yleensä olen katsonut ja / tai odottanut että kumatkin on updateerattu uusimmalle ETS2 versioon, ennenkuin oon taas alkanut käyttämään niitä.
Silloin oon mennyt mun porofiiliin ja Mod manageriin, poistanut vahnat versiot, ja laittanut uudet tilalle.
Peli kyllä varoittaa että modit puuttuu, etc...
Mutta siitä vain eteenpäin ja lataa ne uudet kartta modit.
+ uusin säästö.
Jos on muita kartta modeja, rekka ja perävaunu sekä muuta modeja, silloin voi välillä olla vähän hankalampaa.

Sun nykyiset profiilit on "profiles" ja / tai "steam_profiles" mapeissa. "Mulla on kummatkin. profiles =mun testiversiot, nykyään"
Sulla on "steam_profiles" ne sun käyttämäs profiilit. "Mulla on mun ETS2 ilman modeja, ja ProMods+RusMap profiilit täällä"

Sinä voit varmuuden vuoksi ite ottaa varmuuskopion sun "steam_profiles" mapista, silloin kun peli ei! ole päällä.
Kopioi vain mappi ja anna sille kopiolle vaikka nimi "steam_profiles PM2.34"

Onhan sulla myös steam_profiles(1.xx.x.xs).bak ja profiles(1.xx.x.xs).bak mappeja?
1.xx.x.xs, ETS2 versio nro.

Silloin kun käytin vain ProMods map modeja, silloin otin pelissä pois vanhan version ja uus tilalle, ja latasin säästön.

Mitä karttamodeja etc käytät PM2.34 kanssa?

Jos käytät näitä:
viewtopic.php?p=249127#p249127
Niin silloin on paras poistaa ProMods 230+Legacy Compatibility Fix ja kaikki RusMap jutut. Jos haluat käyttää uusinta ProMods kartta versiota.
Spiegel ohne Rahman (Mirror mod), siitä ei ole aavistustakaan, jos se toimii 2.34 kanssa, niin luulisin sen toimivan 2.40kanssa myös.

Taidan tarkistaa omasta profiilista varmuuden vuoksi missä mulla on tallit.

/edit:
[WIP] RusMap 1.8.1 for ProMods 2.40 fix toi voi olla pelastus!
Jos odotat jonkinaikaa ennen kuin alat käyttää 2.40.
Youtube video of a Semi Truck in Monaco 2011. Route driven. Possible modern ETS2 routes 1 and 2 and their combinations.
ProMods v2.33 and RusMap v1.8.1 load order for ETS2 1.34

romoni
Posts: 31
Joined: 09 Aug 2013 19:31

26 Apr 2019 07:11

Kiitos avusta Shiva!

Tein eilen niin, että poistin ensin vanhan ProMods-version sekä RusMapin. Tämän jälkeen asensin ProMods 2.40 testasin -> tulos simun kaatuminen. Sitten poistin Southern Region -> edelleen CTD. Poistin Project Balkanin -> CTD. Poistin Poland Rebuilding ja jäljelle jäi ProMods 2.40 ja ProMods Trailer ja nyt pelittää ongelmitta.

Täytyy tosiaan vaan odotella mikä tulee olemaan RusMapin kohtalo. Toivoisin, että sen kehitystä jatkettaisiin ja päästäisiin pois moottoriteiden jyrryttämisestä joka pitemmän päälle puuduttaa.

Tuo Mirror modi toimii hyvin kaikkien tähän astisten modien kanssa. Se antaa pienemmän peilin kuljettajan oikealle sivulle.

Shiva
Posts: 3371
Joined: 21 May 2015 01:09

26 Apr 2019 12:49

Pikkupeili kuulostaa hyvältä.

gmtavares työskentelee ProMods RusMap fixin kanssa.
ja eiköhän Southern Region ja Project Balkan saa nekin toimimaan uusimman ProModsin kanssa.

Ootkos kokeillut ProMods ja Southern Region, ne saattaa toimia keskenään ilman linkkiä.
ja ehkä linkin kanssa?
Project Balkan ja Poland Rebuild, ne ei taida vielä toimia, eller uusia versioita just ole tullu.

Mun ProMods ja RusMap sektori juttu toimii pohjois Venäjällä. "Otin vanhasta promods/Rusmap yhteyksestä sektorin tai kaks."
Viipurista tie itään on sen Rusmap standalone fixin kautta.

Joensuun venäjän yhteys pois otettu. Rekka hukkui tieltä. Kuutostien risteys näkyi ennen hukkumista. "promods/rusmap sektori ei toiminut kun piti..."
Warsavasta Brestiin.... vaikka oon ottanut pois rusmap fixin sektorit ja promods/rusmap sektorit mitä kokeilin, niin rekka hukkuu kun ajan pohjoista kohti Lublinista...
Ja peli kaatuu.
Narvan ja Białystokin väliltä en oo etes jaksanut testata vielä.
Toki uskon että ainakin Narva toimis, ja luultavasti Rēzekne'n yhteys/yhteykset myös?

Suurin toivoni on että gmtavares joukkoineen saa RusMapin ja ProModsin toimimaan yhdessä.

Ite taidan odotella vielä ennenkuin otan sen ProMods 2.40n käyttöön ProMods profiilin.
Youtube video of a Semi Truck in Monaco 2011. Route driven. Possible modern ETS2 routes 1 and 2 and their combinations.
ProMods v2.33 and RusMap v1.8.1 load order for ETS2 1.34

romoni
Posts: 31
Joined: 09 Aug 2013 19:31

27 Apr 2019 10:40

Moi taas!

En ole v2.40 kanssa kokeillut ProMods ja Southern Region yhdistelmää. Odottelen niin kauan, että saan tietoa noitten modien + RusMapin toimivuudesta yhdessä ProModsin kanssa. Onhan tässä kuitenkin nykyisin lähes koko Eurooppa kierreltävänä jo pelkästään ProMods + kaikki Dowload paketit mukaan luettuna. Toivotaan, että etenkin tuon RusMapin kehitys jatkuu siten kuin kerroit. Siinä oli minullakin joitakin ongelmia edellisen ProMods + RusMap kanssa.

Shiva
Posts: 3371
Joined: 21 May 2015 01:09

27 Apr 2019 11:18

En tiiä jos kehitys jatkuu, mutta ainakin yhteensopivuus?
Toki toivon että alkuperäinen RusMap tekijä jatkaa, tai että jotkut muut hyvät voi ottaa sen harteillensa.
Youtube video of a Semi Truck in Monaco 2011. Route driven. Possible modern ETS2 routes 1 and 2 and their combinations.
ProMods v2.33 and RusMap v1.8.1 load order for ETS2 1.34



Post Reply

Return to “Suomi”

  • Information
  • Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 7 guests