VTC kysymyksiä

Finnish
User avatar
Arexander
Posts: 113
Joined: 21 Jun 2014 14:46
Donation rank:

23 Aug 2014 20:29

Onnea inttiin, kuskin hommat olivat aika rennonlaiset, ainakin Viesirykmentin puolella. Tosin itse tuli lisättyä haastetta, kun läksin aliupseerikouluun ja valmistuin moto-AU:ksi. :D

Näin VTC:stä, Stobart Trucking VTC, johon kuulun, on suhteellisen rento näissä hommissa myös. Ei ole mikään pakko listata kaikkia rahteja sinne tiedonkeruupuolelle, mutta kun sitä tekee, kertyy virtuaalitilille rahaa, jolla sitten tulevaisuudessa jotain voi ostella. Ja vaikka ST onkin pääosin moninpelipuolelle suunnattu, on lasteja ilmoittaessa myös vaihtoehtona yksinpelissä suoritetut, ja onpahan menty niinkin pitkälle, että ProModsin kaupungitkin on sisällytetty mahdollisiin alku- ja määränpääkaupunkilistoihin! Kyllä siinä on ihan eri meininki, kun ilmoittelee lasteja ylemmälle taholle matkojen välissä sen sijaan, että vain ajaisi seuraavaa lastia noutamaan samantien.

Swiftissähän tietääkseni lastit määräytyvät VTC:n puolelta ja sen jälkeen vain mennään peliin ja toimitetaan kyseinen lasti, mutta en ole siellä käynyt enkä näin ollen voi esittää kuin valistuneita arvauksia toiminnastaan. ST sen sijaan antaa pelaajien itse määrittää, mitkä lastit ilmoittaa, jos ilmoittaa. Itse olen tähän asti tykännyt todella paljon Stobartin toiminnasta, ja todella hauskaa on ollut myös ajaa muiden ST-kuskien kanssa isossa letkassa moninpelin avoimilla teillä. :)

onestone
Posts: 13
Joined: 06 Jan 2014 17:33
Donation rank:

23 Aug 2014 21:08

Arexander wrote:Onnea inttiin, kuskin hommat olivat aika rennonlaiset, ainakin Viesirykmentin puolella. Tosin itse tuli lisättyä haastetta, kun läksin aliupseerikouluun ja valmistuin moto-AU:ksi. :D

Näin VTC:stä, Stobart Trucking VTC, johon kuulun, on suhteellisen rento näissä hommissa myös. Ei ole mikään pakko listata kaikkia rahteja sinne tiedonkeruupuolelle, mutta kun sitä tekee, kertyy virtuaalitilille rahaa, jolla sitten tulevaisuudessa jotain voi ostella. Ja vaikka ST onkin pääosin moninpelipuolelle suunnattu, on lasteja ilmoittaessa myös vaihtoehtona yksinpelissä suoritetut, ja onpahan menty niinkin pitkälle, että ProModsin kaupungitkin on sisällytetty mahdollisiin alku- ja määränpääkaupunkilistoihin! Kyllä siinä on ihan eri meininki, kun ilmoittelee lasteja ylemmälle taholle matkojen välissä sen sijaan, että vain ajaisi seuraavaa lastia noutamaan samantien.

Swiftissähän tietääkseni lastit määräytyvät VTC:n puolelta ja sen jälkeen vain mennään peliin ja toimitetaan kyseinen lasti, mutta en ole siellä käynyt enkä näin ollen voi esittää kuin valistuneita arvauksia toiminnastaan. ST sen sijaan antaa pelaajien itse määrittää, mitkä lastit ilmoittaa, jos ilmoittaa. Itse olen tähän asti tykännyt todella paljon Stobartin toiminnasta, ja todella hauskaa on ollut myös ajaa muiden ST-kuskien kanssa isossa letkassa moninpelin avoimilla teillä. :)
Onnea ja menestystä inttiin tosiaan mbman212! Itse myös muinaisella 80-luvulla SA:n kuljetuskomppaniassa palvelleena ja siellä yhdistemäkortin suorittaneena en voi muuta kuin suositella valintaa =)

Olen keväästä asti nyt ajellut ets:ää swiftille ja täytyy sen verran korjata edellistä käsitystä, että ei mielestäni ole mitenkään erityisen tiukkapipoista toimintaa. Kuulut valintasi mukaan johonkin osastoon (yleiset, satamat/kontti, raskas kuljetus jne) mutta keikat voi silti valita itse vapaasti. Toimitettujen lastien määrän mukaan saa firman väreissä ja logoilla varustettuja nuppeja käyttöön. Facebookissa hyvin organisoidut eri osastojen omia sivuja sekä yleinen "truckers forum". Lontooksi kommunikoidaan ja minun käsitykseni mukaan ihan mukavaa porukkaa eri maista siellä pääasiassa pyörii.

User avatar
mbman212
Posts: 3356
Joined: 15 Aug 2014 09:15
Donation rank:
Location: Tampere, Finland
Contact:

23 Aug 2014 21:17

onestone wrote:
Arexander wrote:Onnea inttiin, kuskin hommat olivat aika rennonlaiset, ainakin Viesirykmentin puolella. Tosin itse tuli lisättyä haastetta, kun läksin aliupseerikouluun ja valmistuin moto-AU:ksi. :D

Näin VTC:stä, Stobart Trucking VTC, johon kuulun, on suhteellisen rento näissä hommissa myös. Ei ole mikään pakko listata kaikkia rahteja sinne tiedonkeruupuolelle, mutta kun sitä tekee, kertyy virtuaalitilille rahaa, jolla sitten tulevaisuudessa jotain voi ostella. Ja vaikka ST onkin pääosin moninpelipuolelle suunnattu, on lasteja ilmoittaessa myös vaihtoehtona yksinpelissä suoritetut, ja onpahan menty niinkin pitkälle, että ProModsin kaupungitkin on sisällytetty mahdollisiin alku- ja määränpääkaupunkilistoihin! Kyllä siinä on ihan eri meininki, kun ilmoittelee lasteja ylemmälle taholle matkojen välissä sen sijaan, että vain ajaisi seuraavaa lastia noutamaan samantien.

Swiftissähän tietääkseni lastit määräytyvät VTC:n puolelta ja sen jälkeen vain mennään peliin ja toimitetaan kyseinen lasti, mutta en ole siellä käynyt enkä näin ollen voi esittää kuin valistuneita arvauksia toiminnastaan. ST sen sijaan antaa pelaajien itse määrittää, mitkä lastit ilmoittaa, jos ilmoittaa. Itse olen tähän asti tykännyt todella paljon Stobartin toiminnasta, ja todella hauskaa on ollut myös ajaa muiden ST-kuskien kanssa isossa letkassa moninpelin avoimilla teillä. :)
Onnea ja menestystä inttiin tosiaan mbman212! Itse myös muinaisella 80-luvulla SA:n kuljetuskomppaniassa palvelleena ja siellä yhdistemäkortin suorittaneena en voi muuta kuin suositella valintaa =)

Olen keväästä asti nyt ajellut ets:ää swiftille ja täytyy sen verran korjata edellistä käsitystä, että ei mielestäni ole mitenkään erityisen tiukkapipoista toimintaa. Kuulut valintasi mukaan johonkin osastoon (yleiset, satamat/kontti, raskas kuljetus jne) mutta keikat voi silti valita itse vapaasti. Toimitettujen lastien määrän mukaan saa firman väreissä ja logoilla varustettuja nuppeja käyttöön. Facebookissa hyvin organisoidut eri osastojen omia sivuja sekä yleinen "truckers forum". Lontooksi kommunikoidaan ja minun käsitykseni mukaan ihan mukavaa porukkaa eri maista siellä pääasiassa pyörii.
Kiitoksia vain Arexander ja onestone :) yhdistelmäkorttia ja mahdollista ADR:ää havittelen ja täysperällä pyrin tulevaisuudessa ajelemaan, tänään alotin LoaderSaintsille ajelemaan, saa itte valita kaiken ja ei tarvi dokumentoida rahdeista yhteenvetoja eikä tarvi olla Loader:in paintjobia autossa, pyydän Loaderia laittamaan dokumentointi jutun Steamiin pystyyn, kun hän sanoi, että voi laittaa jos haluan, myöskin oma Scania T730 V8 Longline 8x4*4 tuli varustettua Loaderin paintjobilla, tuli aika siisti itseasiassa.

Off-topic kysymys: Minkälaisella kalustolla olette intissä ajaneet? Haluan näin mielenkiinnosta kysyä, kun vuoden alussa on suunta kohti Kajaania ja Kainuun prikaatia.
#8 Forum Spammer

ETS2 v1.38.1.15, ProMods 2.5x, DLC content

12,50% explored
Driven km 67,200
2957 hours of ETS2

ATS v1.38x, DLC content

29,46% explored
Driven mi 19,000
271 hours of ATS

Image
Image
Image

User avatar
Arexander
Posts: 113
Joined: 21 Jun 2014 14:46
Donation rank:

24 Aug 2014 09:51

Kopioin tässä ETS2MP:n foorumeilta viestini kyseisestä aiheesta, eli mitä ajoneuvoja tuli inttiaikana ajeltua. Tosin listasta puuttuu kaikki kevyempi kalusto, kuten Land Rover Defenderit, pakettiautot sun muut B-kortilliset.


Sisu SA-150 & SA-130 "Masi"
Image
SA-130 on modernisoitu SA-150. Kuvassa vanhempi SA-150, jonka tunnistaa pyöreistä etuvaloista. Lempinimi Masi tulee auton nimestä Maasto-Sisu. Nyt jo suhteellisen vanha ajoneuvo, mutta on vielä käytössä muun muassa Lahden Hennalassa, joka tosin lakkautetaan justiinsa. Itse ajelin tällaista paljon Lahdessa kuorma-auto- ja moottorialiupseerikouluksen yhteydessä. Hauska pikku vehje, joka tosin pomputtaa aika paljon, kun kuskin penkissä on niin löysät jouset. Kaveri tempaisi kerran päänsä kattoon isommassa töyssyssä ja samalla sai oman aseensa etutähtäimen otsaan, ja eikun lääkintämiesten paikkailtavaksi. Masissa on muuten manuaalivaihteisto.

Sisu SA-240 "Rasi"
Image
SA-240 on SA-150 pidennettynä yhdellä taka-akselilla ja isommalla moottorilla. Lempinimi Rasi tulee nimestä Raskas-Sisu. Taas yksi esimerkki vanhemmasta kalustosta, jolla Lahdessa ajelin. Rasi on siitä jännä vehje, että sitä ei saanut sammumaan muuten kuin tappokytkimestä. Ja pakkohan sitä oli yrittää kun itse pääsi ajamaan, mutta tosi oli kuin vesi: ei sammunut millään ennenkuin tappokytkimen veti ylös. Manuaalivaihteistoinen tämäkin, kun on Masin runkoon muokattu.

Sisu E11T 6x6 "Eemeli"
Image
Tämä on pienempi E11T-sarjasta. Nimi tulee tuosta E-kirjaimesta. Luulisin tämän olevan seuraava armeijan yleistyöjuhta Masin jälkeen. Automaattivaihteisto, mikä helpottaa kuskin työtä huomattavasti teillä ajettaessa, ja maastossa saa pakotettua ykkösen, kakkosen tai kolmosen erikseen, jos on tarve. Tällä ei päässyt paljoa ajelemaan Lahdessa, siellä oli vain muutama Eemeli kun paikka oli lakkautusuhan alla, mutta Riihimäellä Viestirykmentissä lähes kaikki kuorma-autot olivat jonkin sortin Eemeleitä, joten ajokokemusta tämän sarjan autoilla tuli rutkasti. Pikku-Eemelillä kuskataan yleensä miehistöä ja joskus rahtiakin, vaikkakin kaikki isompi jätetään lastattavaksi siirtolavoille, jotka kasi-kasi Eemelit sitten noukkivat koukuillaan kyytiin. Kuus-kutosilla myös vedetään mastoja Viestirykmentissä, koska yhdistelmästä tulee lyhyempi kuin kasi-kaseilla vedettäessä.

Sisu E11T 8x8 "Kasi-kasi Eemeli"
Image
Kuus-kutosen isoveli ja armeijan raskas työjuhta. Tällä kuljetetaan ainoastaan rahtia, ja koukku mahdollistaa melkein minkä vain rahdin kuljettamisen, kun vain noukitaan oikea siirtolava. Hauska ajettava tämäkin Eemeli, samanlainen automaattivaihteisto kuin pikkuveljessään. Näitä on Viestissä vähemmän kuin kuus-kutosia, mutta silti suhteellisen paljon, sillä tavara liikkuu lähes koko ajan.

Sisu A2045 "Mansikka"
Image
A2045 on MAN:n ja Sisun yhteistyönä tehty maastokuorma-auto, jonka Puolustusvoimat julisti kelvottomaksi maastoajoon. Auton vikana on ilmajarrut, tai tarkemmin niiden säiliöt takana. Säiliöt ovat niin heikosti suojatut, että maastossa lojuva oksa voi puhkaista ne, mikä tekisi auton liikuntakyvyttömäksi. Tämän takia PV määräsi auton käytettäväksi vain koulutus- ja tiekäyttöön. Lahdessa tuli tätä ajeltua, kun siellä muutama kappale oli koulutuskäytössä. Tosi hauska auto ajaa teillä, vaikka maastoajoon olikin suunniteltu. Automaattivaihteisto.

Scania R164
Image
Scaniat ovat PV:ssä tiekäyttöön varatut autot. Lahdessa näitä käytettiin myös koulutuskäyttöön, kun pojat hankkivat C- ja CE-korttia. Lisäksi Viestirykmentissä on muutama 8x8 Scania pieneen maastokäyttöön. Kaikki Scaniat on varustettu koukulla siirtolavoja varten.

Mercedes-Benz Atego
Image
Ategoa käytetään rahdin kuljettamiseen tiellä ja maastossa. Sen voisi kuvitella olevan Masin moderni sukulainen, mutta en usko sen yltävän samaan suosioon kuin Masi aikanaan. Ja koska kyseessä on Mercedes, hytti on aika luksusta verrattuna Eemeleiden pelkistettyihin hytteihin.

Mercedes-Benz Actros
Image
Actros on samassa käytössä kuin Scaniatkin. Viestissä niitä oli peräti kaksi, mutta veikkaisin niiden olevan jäännöksiä kasi-kasi mallien kilpailuttamisesta Scanian, Sisun ja Mercedeksen välillä. Erittäin luksusmallisia ja hauskoja ajaa. Actrosin hytin voittekin nähdä sisäpuolelta jopa ETS2:ssa, vaikkakin pelin Actros onkin nuppi puoliperävaunuille, eikä koukkuversio vaihtolavoille. :)

Luulisin tässä olevan kaikki kuorma-autot, joilla inttiaikoina ajelin. :D

Killerhangar
Posts: 28
Joined: 08 Aug 2013 18:48
Donation rank:

29 Aug 2014 17:24

Mittää komppanioita, kuskin kuuluu olla patterissa. 8) VIikon päästä pääsee sitte ryömimää oikee kunnolla Masin, Eemelin ja Tahvon kanssa metässä. Kait ne jonku mersunki sinne raahaa. 8) Raseja ei Niiskusalossa ole ja scaniatki alkaa olemaan G:tä, toki vanhempia nelosia löytyy. Myöskin sysipaskat keppi-opticruise v8t, sillä ihanalla 4-akselisella alustalla. On kankee, on kankee, ei oo v*ttu ku vaikee....

User avatar
mbman212
Posts: 3356
Joined: 15 Aug 2014 09:15
Donation rank:
Location: Tampere, Finland
Contact:

06 Jan 2015 17:12

Tosiaan tää liittyy inttiin nyt vielä, laitan kumminkin että suomalaiset voivat lukea.

Kitoksia Killerhangar, onestone ja Arexander onnitteluista.

Kajaanissa Hoikankankaalla tosiaan ollaan KAITR:ssä eli Kainuun Tykistörykmentissä Kranaatinheitinkomppaniassa, ja kolmessa viereisessä kasarmissa on Tuliasemapatterit 1 ja 2 sekä tulenjohto- ja viestipatteri.

Raskasta kalustoa oon kattellu ja aika nihkeä valikoima tähän mennessä löytynyt. Pari Ategoa, yksi 3 akselinen 4-Scania ja Actros.

Täällä aika vierii juhannukseen asti ka aamuja saa laskea, tosin 163 jäljellä, mutta kyllä ne vähenevät.

Ja -27° pakkasta
#8 Forum Spammer

ETS2 v1.38.1.15, ProMods 2.5x, DLC content

12,50% explored
Driven km 67,200
2957 hours of ETS2

ATS v1.38x, DLC content

29,46% explored
Driven mi 19,000
271 hours of ATS

Image
Image
Image

PowerTrucker98
Posts: 1
Joined: 22 Mar 2015 08:47

24 Mar 2015 09:56

Miten siis voin käytännössä liittyä VTC ? Siis mitä mun pitää tehdä?

User avatar
LoaderSaints
Posts: 1754
Joined: 31 Mar 2014 13:49
Location: Uusimaa, Finland
Contact:

24 Mar 2015 16:21

Riippuu VTC:stä. :P
Image

User avatar
mbman212
Posts: 3356
Joined: 15 Aug 2014 09:15
Donation rank:
Location: Tampere, Finland
Contact:

24 Mar 2015 17:18

PowerTrucker98 wrote:Miten siis voin käytännössä liittyä VTC ? Siis mitä mun pitää tehdä?
Kaikki on ihan VTC:stä kiinni, jotkin on tehty, että homma otetaan tosissaan (Swift muistaakseni on vähän tämän tyyppinen), eli pitää raportoida keikat/määrätään joku tietty keikka tai auto, jolla ajat, ja kaikilla Swiftin rekoilla pitää olla Swift Haulage maalaus, ja kotkin on vain leikkimielellä perustettu.

Itse pyöritän kans omaa VTC:tä, jonka toiminta perustuu juurikin siihen, että pitää keikan tietojen lisäks liittää kuva keikan yhteenvedosta (tulee ruutuun, kun oot peruuttanu kärryn lastausalueelle, tämä mainitaan firman säännöissä). Ja tämäkin on ihan leikkimielessä perustettu, eli ei tarvitse hommaa ottaa tosissaan, ja firman maalauksia saa tilaamaalla, tosin tällä hetkellä on jonkin verran viivettä, mutta kyllä ne aikanaan tulee.
#8 Forum Spammer

ETS2 v1.38.1.15, ProMods 2.5x, DLC content

12,50% explored
Driven km 67,200
2957 hours of ETS2

ATS v1.38x, DLC content

29,46% explored
Driven mi 19,000
271 hours of ATS

Image
Image
Image

inkkari
Posts: 50
Joined: 13 Feb 2015 22:38

27 Mar 2015 07:54

Mites, voisikohan tänne tehdä "suomi" poikien oman rahtihommelin.

Voisi aloittaa uuden threadin meidän reissuista kuten vissiin "VTC" firmoilla on
Esim näin:
Päivän lastiksi valikoitui trukkeja Mikkelistä helsinkiin

[Kuva "job offer"]

sitten jos matkalla jotain hassua käy niin voisi linkittää tilanne kuvan omaan postaukseen ja tietenkin perille saapumis hommelin vai mikä se "job done" ruutu nyt onkaan...

Ideaa vai NooooooT?



Post Reply

Return to “Suomi”

  • Information
  • Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 1 guest